Jak poznat, jestli Vaše značka potřebuje redesign?

Jste ve fázi, kdy přemýšlíte, jestli jste spokojeni se svým stávajícím logem či máte pocit, že je Vaše logo zastaralé? Řešením tohoto problému by mohl být redesign. Jak ale poznáte, že jej potřebujete?

Kvalitní logo má obrovský dopad na vnímání firmy. Některé firmy mají to štěstí, že se prezentují kvalitním logem již od počátku a nemusejí poté v budoucnu nic měnit. jenže ve většině případů je nutné jednou za čas kvality loga zhodnotit a případně provést změny.

Redesign loga se může zdát jako velkým zásahem do vnímání firmy, ale vdechnout nový život logu, které již tolik nefungovalo se určitě vyplatí.

Jak tedy poznáme, že je to právě Váš případ?

Logo působí zastarale

Máte pocit, že kolem sebe vidíte jen moderní, barevná loga a to Vaše mezi nimi působí staře? Pokud vaše logo vzniklo třeba někdy v 90. letech, tak nastal nejspíše čas vstoupit jako vizuálně, tak působením celé firmy do nové moderní éry. Problémem může být i to, že logo nejen působí zastarale, ale je problém s ním pracovat v moderních formách prezentace. Jestliže máte logo poměrně nové, ale i tak působí jako z minulého století, tak zde nejspíše nastal problém při jeho tvorbě a případný redesign bychom doporučili svěřit někomu jinému, než původnímu autorovi. Redesign loga dodá Vaší společnosti svěžest a přiláká více zákazníků.

Původní logo používala SŽDC již od svého založení v roce 2003. Po redesignu se společnost prezentuje moderním jednoduchým logem, které doplňuje komplexní vizuální identitu. Také aktuálně upustila od zkratky SŽDC a využívá spojení Správa železnic.

Logo vypadá jako z fotobanky

Vznikala Vaše firma v dobách, kdy jste neměli příliš velký kapitál a logo byla nedůležitá položka v rozpočtu? Mohlo se tak stát to, že momentálně využíváte logo, které buď přímo je nebo alespoň vypadá jako z fotobanky. Samozřejmě, že se dá s takovým logem nějakou dobu vydržet. Ale jakmile začnete růst stane se takové logo přítěží a pokud tuto situaci nevyřešíte , tak to může být do budoucna velký problém.

Vaše logo je příliš doslovné

Znáte nějakou banku, která má v logu měšec plný peněz? Automobilku, která by si jako logo zvolila siluetu automobilu? Výrobce mobilních telefonů s logem..? No asi si rozumíme. Proč byste tedy takové logo měli mít vy? Určitě budou nějaké situace, kdy takové logo může z nějakého důvodu fungovat, ovšem ve většině případů to takhle není, proto je vhodné, zrovna u takového loga, provést redesign co nejdříve.

Logo je přeplácané

Dnešním trendem je zjednodušování. V grafickém designu to platí o to více. Většina značek se touto cestou již vydala. Logo musí být jednoduché, z dálky čitelné, tisknutelné i v malých formátech a ihned rozpoznatelné.

Příkladem může být logo společnosti Volkswagen, které bylo plné 3D efektů a stínů. Zjednodušením vzniklo moderní a dynamické logo.
Google zase docílil razantního zjednodušení změnou fontu a barevnosti. Nové logo je tak plné pastelových barev bez zbytečných stínů a odlesků.
Obrovskou změnou si prošel startup Liftago, který se dříve prezentoval opravdu složitým a přeplácaným logem. Nynější logo jste však schopni na taxících identifikovat již z dálky. Odstraněním ikony vozidla a nápisu taxi se zároveň otevřela možnost expanze i do jiných odvětví, jako distribuce zásilek, kterou Liftago také zajišťuje.

Měníte název firmy, rozšiřujete business nebo se spojujete s jinou (Rebranding)

Zde není nutné moc přemýšlet. Měníte celkovou strategii a vnímání Vaší značky. Logo by mělo být to, co by mělo tuto změnu dát jednoduše a zřetelně najevo.

Taxify řešilo podobný problém jako Liftago. Zde byl problém převážně původní název, který společnosti zabraňoval možnost rozšířit se do jiných odvětví, převážně dalším možnostem mobility po městě, jako jsou sdílené koloběžky. Změna názvu s sebou nesla logický krok změny loga a celého brandu.
Společnost Parfums působila globálně již v dobách svého původního jména a brandu. V každé zemi však pod trošku jinou značkou. Rebrandingem se povedlo vše sjednotit a budovat tak jednu velkou, globální značku notino.

Nechcete aby Vám z loga zmizela tradice?

Opírá se Vaše firma o mnohaletou tradici? Neměnné výrobní postupy? Inovace jsou však nezbytnou součástí každé firmy, která chce být úspěšná bez omezení pro současnou klientelu a zároveň s potenciálním oslovováním nových zákazníků. Tradice tak může být vnímána buď jako “zastaralost” nebo “prověřenost”. Inovativní firma může být tradiční svoji funkčností a kvalitou – jistotou a zároveň inovativní, díky neustálé práci na vylepšování svých produktů a služeb se zachováním základních stavebních kamenů. Stejně tak lze u podobné firmy přistupovat i k redesignu loga. Logo může být moderní a plně použitelné pro dnešní dobu, zároveň však fungovat jako perfektní odkaz na tradice.

Firma vyrábějící rostlinné masné produkty se prezentuje mezi všemi moderními společnostmi, které naskočili na tento vlak až v polední době, jako ta tradiční, která má neměnnou výrobu již od roku 1997. Redesignem však bylo veškeré poselství zachováno a logo nyní působí zároveň moderně i tradičně.

Redesign nebo jen facelift?

Faceliftem může být méně dramatická změna loga. Přepracování jednotlivých prvků, které již v logu existují. Během faceliftu se provedou jen drobné aktualizace například barev nebo lehké zjednodušení všech prvků. Příkladem může být spoelčnost mastercard, která zachovala základ původního loga a provedla pouhou modernizaci a změnu typografie.

Naopak redesignem se rozumí mnohem větší zásah . Může se jednat o změnu celkovou změnu barevnosti, opuštění původní symboliky a celkově nový pohled na celý brand.

Máte nové přepracované logo. Co dál?

Práce pro grafika tu sice v podstatě končí, ale pro Vás teprve začíná. nyní se musíte rozhodnout, zda svůj nový vizuál začnete vypouštět postupně nebo odhalíte vše najednou.

V případě redesignu:

  • O této skutečnosti byste měli informovat všechny své zaměstnance
  • Mělo by proběhnout i informování Vašich stávajících zákazníků
  • Změnit loga a vizuál na všech sociálních sítích
  • Vyměnit logo na webových stránkách a dle vytvořeného vizuálního stylu je i celé upravit
  • Vyměnit veškeré tiskové materiály za nové
  • Vyměnit označení na budovách, v kancelářích a dalších místech
  • Přizpůsobit změně veškerou prezentaci

V případě rebrandingu:

  • Zanést změny do všech dokumentů, převážně smluv, obchodního rejstříku atd.
  • Informovat všechny zaměstnance,
  • Informovat i všechny zákazníky prostřednictvím sociálních sítí a webových stránek, například formou tiskové zprávy
  • Změnit název na sociálních sítích – Facebook umožňuje změnu jména pouze jednou
  • Změnit loga a vizuál na všech sociálních sítích
  • Ponechat starou doménu a přesměrovat ji na nové webové stránky, kde zároveň vysvětlit změnu, která nastala
  • Na nové webové stránky převést veškerý původní obsah
  • Pohlídat si vaše práva k nově tvořené identitě
  • Registrovat ochranné známky na všechny části brandu
  • Vyměnit veškeré tiskové materiály za nové
  • Vyměnit označení na budovách, v kancelářích a dalších místech
  • Přizpůsobit změně veškerou prezentaci
  • Ve veškerých reklamních aktivitách prezentovat změnu, která nastala

Při redesignu loga či rebrandingu si však těžko vystačíte s vlastními silami. S touto věcí je vhodné se obrátit na experty, kteří s logy a brandy pracují denně a mají dostatečné zkušenosti na to, aby redesign nebo rebranding proběhl pro Vaši firmu úspěšně.

Stále nevíte jestli je pro Vás a Vaši firmu redesign vhodným krokem? Napište nám a my Vám zdarma Vaši aktuální prezentaci zhodnotíme a poradíme, jestli byste měli či neměli něco měnit.

Nebo už víte, že redesign potřebujete? neváhejte nás kontaktovat a my Vám pomůžeme Vaši značku znova nakopnout!

Sdílet

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest

Aktuality

Jsme Vám plně k dispozici

Již máme plně obnovený provoz a jsme Vám k dispozici. Rádi se s Vámi potkáme na našich pobočkách.

Jsme na sítích

Nejnovější reference

Branding, logo, tiskoviny, web

Město Šternberk

Nové články

Odběr novinek

Upozorníme Vás na nový článek

Žádný spam, upozorníme Vás jen, když vydáme nový článek.

Menu

Nejpopulárnější články